lördag 1 december 2012

Åretrunttorp

Hej!
Det var ett tag sedan jag lade in ett inlägg här på bloggen! Numera är torpet inte bara ett sommartorp utan ett åretrunttorp! Vi sålde lägenheten inne i stan i juni och flyttade hit ut. Vi har jobbat hårt det senaste halvåret med att färdigställa de sista delarna så att det ska funka att bo här ute. Bland annat har vi fixat vattnet genom att borra en ny brunn, installera vattenfilter och grävt så att vattnet inte ska frysa ihop i vinter. Vi har även tilläggsisolerat, bytt panel och installerat en värmepump så vi inte ska frysa. Pappa har varit så här och hjälp oss med elen så att elementen funkar och all belysning både inne och ute lyser. Vi har även grävt om en del av vår uppfart då det i höstas mest bara blev lera av hela vår väg upp till huset. I våras fyllde jag trettio och hade min trettioårs fest här i torpet så då färdigställde vi hallen, matrummet, köket och lilltoan. Där fick vi jättemycket hjälp av både mina föräldrar, Peters mamma och särbo och Peters kusin som alla sprang här fram och tillbaka med penslar och hammare i högst hugg. Vi har även hunnit med att göra en stenbelagd uteplats på framsidan. Kanske kommer det några bilder på detta framöver då det känns som min blogg- och fotolust börjar så smått komma tillbaka!
 
Det blir alltså första vinter här ute på landet och idag kom snön med besked! Ganska mysigt med vitt ute men mindre kul när man ska ut och skotta! Idag har pappa varit här och hjälp till med att färdigställa sista etappen av elinstallationerna. Jag har julpyntat och hängt upp mina nya julgardiner jag beställde från Ellos och hängt upp adventsstjärnor och ställt fram adventsstakar.
 

Hoppas vi ses snart igen!
 
 

3 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka! Ååh vad vi har väntat o längtat!
    Puss
    Morsan

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att läsa dina inlägg igen! Ha en fortsatt trevlig dag!
    Kram Nisan

    SvaraRadera
  3. Shit va mysigt det är! / Jonas

    SvaraRadera