torsdag 17 oktober 2013

Glittrande snöflingor

Go'morgon! I morse vaknade vi upp till snö. Inte mycket, men snö var det! Lite panik fick jag men när jag och Meja tog vår morgonpromenad ner till båten fick jag, trots kylan, en varm känsla inombords.
 
- Det närmar sig jul!
 
 
Julpyssel, julbak, julklappsinslagning, julmusik, klä granen och julpynta. Ja, julen är verkligen en av mina favorithögtider. Vi samlas oftast hela släkten och firar, umgås och har det bra.

 
Jag känner mig fortfarande krasslig men idag ska jag försöka ta en sväng med dammsugaren och damtrasan. Solen lyser nämligen in här och avslöjar den bristfälliga städningen.

Ha en bra dag och tack för att du kikar in här! :)
Kram Mia

11 kommentarer:

  1. Så fin blogg du har med nydelige bilder. Legger deg til i min bloggliste, slik at jeg følger med:-).
    Julen er snart rundt hjørnet og vi får håpe at det ikke blir for kaldt. Julepynting er koselig og en fin tid.
    Ønsker deg en fin høst videre.

    Klem fra Anne Line

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Anne Line! Kul att du kikar in! :) Precis, snö och kyla i lagom mängd är bäst. :)
      Kram MIa

      Radera
  2. Åh så mysigt (inte med snö) morsan vill ha värme! Men du har så fina bilder och det är alltid så upplyftande och inspirerande att komma hit på bloggen!
    Kramizz /Mammis

    SvaraRadera
  3. Så vackra foton du har! En njutning att titta in här dig!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  4. Ja, månaderna innan jul brukar gå så himla snabbt tycker jag och varje år lovar jag mig själv att planera i tid till nästa år så att jag ska slippa stress. Får se om jag lyckas det här året...

    Vackra bilder du bjuder på!

    /Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här! Ska verkligen försöka vara ute i god tid i år. Får se hur det går... :)
      Kram Mia

      Radera
  5. Den kommer från Ica, vet dock inte om dom har samma sortiment överallt men det kan ju vara värt att kolla, 79kr kosta den. Kram L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Ska kika nästa gång jag är där.
      Kram Mia

      Radera
  6. Mysfaktorn stiger i takt med att det blir kallare. :-)

    SvaraRadera