tisdag 16 november 2010

Kontraster


 Temat på Fabriken idag.

Basen hemma hos oss är vit. Vita golv, vita väggar och vita tak.
Nu när jag ser mig omkring ser jag även att alla gardiner vi har är
vita, soffan är vit och köket är vitt. Lite tråkigt kanske. Men det som är
bra med en lugn bas är att man kan plocka in nästan vad som helst i vilken
färg som helst i inredningsväg och det ser bra ut. Det gillar jag! :)

Snyggast blir ju inredningen när man använder sig av just kontraster. Gammalt
 och nytt, mjukt och hårt, mönstrat och omönstrat, svart & vitt.






 Ibland blir jag sugen att ändra om totalt. Kanske ett hem helt i orientalisk
 stil eller bohemiskt färgglatt, men förmodligen skulle jag bli less på det också
och längta tillbaka till mitt vita och lugna. 



3 kommentarer:

  1. Jag förstår vad du menar - det finns så många stilar att välja mellan & rätt vad det är så vill man byta igen!
    Men jag tror verkligen du har hittat din stil, det ser man om man tittar på dina smycken också - de verkar hålla samma tema som ditt hem!
    Supersnyggt!

    SvaraRadera
  2. Så fint och genomtänkt du har det hemma hos dig i både färger och former! Håller med om att det är toppen med att kunna välja vilken färg man "vill till".
    Lika vackra smycken gör du ju!
    Farmor läken, är det halsband eller armband? Pris?
    Ljuskoppen, så mysig =)
    Ha det gott,
    Sussi

    SvaraRadera
  3. Jag är ju inte så mycket för mönster, utan gillar mer kontraster och strukturer, det är också mer spännande. Snyggt och häftigt &-tecken förresten!

    SvaraRadera