måndag 30 augusti 2010

Kroatien


Efter en underbar vecka i Baska Voda har jag nästan glömt hur ett moln ser
ut och hur det känns att frysa. Tyvärr blev jag ganska fort påmind om 
det när vi landade hemma i Sverige igen, där termometern visade 
bara några grader över noll och regnet öste ner.

Jag och Peter har haft en jätte trevlig vecka i Kroatien 
tillsammans med mina föräldrar, min syster och hennes sambo.


 Baska Voda var verkligen en vacker och mysig liten stad.



Vi har slappat, besökt Brela och Makarska, solat, ätit gott och bara varit.


En dag åkte vi på båtutflykt till Hvar där vi besökt staden Jelsa men 
huvudattraktionen för utflykten var ön Brac, staden Bol och stranden Zlatni rat. 

Bild lånad från nätet
  

 Nu är vi utvilade och förhoppningsvis redo för hösten!


1 kommentar:

  1. Its a great country with great beaches and so so clear sea i love it ... i spend there 3 summers and no doubt ill spend much more vacations ... great pictures!!
    semesterhus kroatien

    SvaraRadera