torsdag 21 februari 2013

This is me


 
This is me... det är temat på fabriken idag. Jag plockade fram lite saker som jag tycker representerar mig.

Jag är en väldigt kreativ person. Kreativiteten går lite upp och ner och ibland kan det gå flera veckor eller månader då jag inte alls känner för att klippa, klistra, sy eller pyssla. Mitt huvud är däremot alltid fylld av idéer av olika slag. Hittar jag något snyggt tycker jag oftast att "det där kan jag göra själv". Lite jobbigt kan jag tycka eftersom tiden eller orken inte alltid räcker till.

Fjärilstavlan som jag målat och trämodellen med penslarna får representera mitt målarintresse. Betongmuffinsen mitt pysseltokeri. Teburken mitt teälskande och fikaintresse. Flygplanet och jordgloben visar på mitt reseintresse. Den svarta kalendern representerar mig också eftersom jag vill gärna ha stenkoll på läget och planerar ibland lite för mycket. Ibland önskar jag att jag kunde släppa lite på måsten och bara ta dagen lite mer som den kommer.

 
Skidorna och gympaskorna fick inte vara med på bild. Men jag gillar att röra på mig och mår som bäst när jag ger mig själv träningstid. Allt från spinning, aerobics, löpning, längdskidor till en lugn långprommis. Ska jag koppla av läser jag gärna en bra deckare framför brasan eller hoppar in i bastun. God mat och choklad är också två passioner jag har.


Inredning och att fota är kanske något ni har förstått att jag verkligen gillar och det är ju det min blogg till största delen handlar om. Som jag har skrivit innan är det mest vitt här hemma. Men då och då när jag blir less på det ljusa lugna dyker det upp färg i olika kulörer här hemma.


Men... det allra viktigaste i mitt liv är min otroligt fina sambo, bebisen i magen, familjen och mina vänner. Jag är så tacksam för dem och det är ju dem som ger mig energi till att göra allt jag tycker om.

4 kommentarer:

  1. Vilken fin sammanfattning av dig med fina bilder till!

    Vad mysigt att du också ska ha en liten, det är ju så underbart att få bära på ett litet liv! Om än man kan ha krämpor emellanåt som är mindre roliga, men det är ju tur man får någonting fint för det! :)

    Önskar dig en mysig kväll!
    Kram, Sofie

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder och rolig text att läsa! Jag känner så igen mig i det där "det där kan jag göra själv" ;-) Det är ju det där med tiden bara...

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar tavla. Så vacker. Jäklar vad du kan. Kram!

    SvaraRadera