fredag 8 mars 2013

Ytterligare en bricka - DIY

Vad gör man med en ful gammal plastbricka? Slänga? Nej, nej!!! Man gör givetvis eget decoupage lim och klär om den med lite tyg!

Jag började med att slipa och grundmåla brickan vit så inte det gamla mönstret skulle lysa igenom. Sedan var det bara att blanda två delar trälim med en del vatten och pensla in brickan och tyget. Låt torka och skär bort tyget runt kanterna. Stryk ett eller två lager lack på brickan så håller den när man spiller på den. :) För utförligare beskrivning kika in här.



 
Trevlig helg!
 

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig "bli-glad" bricka du har gjort, verkligen uppiggande tyg. Har aldrig tänkt på att man kan använda tyg på det viset med lim.
    Trevlig helg!/kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Åh, så fint det blev! Tack för tipset!

    Ha en jättefin helg! kram elin

    SvaraRadera
  3. Wow, vilken bra idé!! Jag har ju ett gäng fina tyger som bara ligger och som skulle bli toppen som brickor. Det här måste jag testa.

    SvaraRadera
  4. funkar det lika bra med eget lim på trä?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte provat men det tror jag det gör. :)

      Radera
  5. Hej!

    Har blivit inspirerad av dig att prova på decoupage. Tänkte att jag ska klä in en träpall i tyg.
    Vilket trälim använde du dig av när du gjorde ditt decoupagelim och vilket lack använde du?
    Har du märkt att dina tyger har gulnat? Ska använda svarta och vita tyger och jag vill inte att det vita ska gulna!!

    SvaraRadera