söndag 17 oktober 2010

Nästan som Tine K ♥


För någon vecka sedan sydde jag en lampskärm till min loppisfyndade lampfot.
Inspiration från Tine K Home. Kolla in hemsidan om ni inte redan gjort det,
där finns massa snygga inredningsprylar!!!






Ha en underbar söndag!
-------------------------------------
 
Uppdatering:

Här kommer en liten snabb tutorial på hur jag sydde lampskärmen.



 Jag är verkligen ingen hejare på att sy, så jag vet
knappt själv hur jag gjorde, haha. Hoppas du förstår Fröken F! ;)

Jag använde ett ganska grovt tyg. Jag är sugen på att sy en i vit också
men då ska jag nog använda ett tunnare tyg så blir inte rynket upptill så tjockt!

3 kommentarer:

  1. Åh så snyggt! Törs man be om en beskrivning på hur du har gjort? VIlken typ av tyg har du använt och har du fäst tyget på något sätt upptill eler nedtill tex?

    SvaraRadera
  2. Riktigt supersnyggt!! lika bra som Tine:-)
    Ha en fin morgondag!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Å så fin, hade nästan hoppats att du köpt den ; ) Men jag kanske ska göra ett försök själv då... ; )

    SvaraRadera